De logotrends die een opmars maken.

De 5 opvallende trends van logo’s in 2017

Een mooi bedrijfslogo hebben is tegenwoordig veel belangrijker dan pakweg vijftien jaar geleden. Er is een overdaad van informatie die onze schermen van tablets en smartphones binnendringen. En het is vechten geblazen om de aandacht te verdienen van de consument. Met een goed ontworpen logo val je alvast beter op in dat immense aanbod.

Zorg er wel voor dat het past in je bedrijfsverhaal.

Logo’s kunnen dus een versterkend effect kan hebben voor een merk of bedrijf. Wanneer de uitvoering geslaagd is, leggen ze de basis om dapper mee te vechten voor de attentie van uw klanten.  Wat je ook doet, het ontwerp van een nieuw logo moet passen in je verhaal.

Geen regels, of toch bijna niet…

Er zijn weinig regels voor het ontwerpen van een logo maar het is ook zeer trendgevoelig. Hier zijn de meest opvallende trends die momenteel erg in zijn.

Lijnwerk

Deze logo’s zijn een eerbetoon aan de iconography. Ze ogen net als iconen zeer herkenbaar en zijn dan ook overal gemakkelijk toepasbaar.
Lijnwerk in logo's

Negatieve ruimtes

Strakke minimale logo’s blijven domineren. Het gebruik van negatieve ruimtes kan interessante logo’s produceren die simpel zijn en toch een uniek karakter hebben.
Negatieve ruimtes in logo's

Handmade with love

Ambacht is nog steeds bezig aan een revival, dit hoeven we je niet meer te vertellen. Wanneer je dit wil uitstralen kan je het best uitpakken met een ambachtelijk logo.

Subtiele schaduwen

Deze trend geeft een mooi tegengewicht met de nog steeds dominerende strakke logo’s. Maar pak je dit subtiel aan in je volgende ontwerp kan je komen tot verrassende resultaten.

Dramaqueens & attentiezoekers

Wat drama toevoegen aan een bedrijfslogo kan zeer captiverend werken. Zorg dan wel dat de rest van je huisstijl een beetje somberder is. Anders jaag je de mensen weg. Dit type logo werkt bijzonder goed voor bedrijven die werken in een nichemarkt.
gebruik van wat drama in een logo

Een kleine tip.

Als je een logo wil met een langere levensduur kies je het best voor een woordlogo. Dit type logo staat op zichzelf en is duidelijk. Misschien iets om over na te denken.